Przejdź do treści

Srebrna tarcza dla naszej szkoły w rankingu Techników Perspektywy 2023

Po raz kolejny w rankingu Perspektyw Technikum nr 5 uplasowało się na wysokiej pozycji – 3 miejsce wśród techników w Rzeszowie i zyskało tytuł „SREBRNEJ SZKOŁY 2023″
Wysoka lokata w rankingu to efekt sukcesów w Olimpiadzie Wiedzy Handlowo-Menadżerskiej uzyskanych przez uczniów punktów na egzaminie maturalnym oraz pomyślnie zdanych egzaminów zawodowych. To sukces świadczący o wiedzy i pracy uczniów, ich wiedzy zawodowej, także o współpracy nauczycieli i wytrwałych, pracowitych oraz ambitnych uczniów.
Właśnie został ogłoszony ranking Techników Perspektywy 2023 przygotowany przez „Perspektywy” już po raz dwudziesty piąty.
Cytujemy obszerne informacje ze strony:
W tegorocznym Rankingu wzięto pod uwagę dane tych szkół, które spełniły tzw. kryterium wejścia: maturę w maju 2022 r. zdawało w nich minimum 12 maturzystów, a wyniki średnie z języka polskiego i matematyki zdawanych obowiązkowo były nie niższe niż 0,75 średniej krajowej dla liceów/techników.
Kryteria Rankingu Techników 2023 to: sukcesy szkoły w olimpiadach (20%), wyniki matury z przedmiotów obowiązkowych (20%), wyniki matury z przedmiotów dodatkowych (30%) oraz wyniki egzaminu zawodowego (30%).
– Od 25 lat z satysfakcją pokazujemy szkoły, w których warto się uczyć – mówi Waldemar Siwiński, prezes Perspektywy Press, twórca polskich rankingów edukacyjnych. – I nie chodzi tylko o czołową piętnastkę najlepszych liceów oraz dziesiątkę najlepszych techników, które honorujemy podczas gali rankingu. Z tabel, jakie publikujemy, można odczytać znacznie więcej: która szkoła od lat utrzymuje wysoką formę, która spada, a która wspina się coraz wyżej. Mamy w tegorocznym zestawieniu tradycyjnych prymusów i liczne grono zupełnie nowych liderów. Szczerze podziwiamy szkoły od lat utrzymujące wysoką formę, ale szczególnie się cieszymy, gdy w czołówce rankingu pojawiają się „nowi”, bo to dowód, że wytrwała praca nauczycieli i uczniów przynosi wspaniałe efekty, że wciąż są w polskich szkołach ambitni pedagodzy, którym chce się pracować.